National Enquirer Reportedly Paid $30k To Hush Rumor of Illegitimate Trump Baby

Gage Skidmore/CC BY-SA 2.0/Flickr

The National Enquirer paid a Trump World Tower doorman $30,000 for the rumor but didn't run the story.

According to the Associated Press, the National Enquirer might have assisted then-candidate Donald Trump in avoiding an embarrassing story just after he announced his bid for the presidency in 2015.

Trump World Tower doorman Dino Sajudin reportedly received $30,000 from the tabloid for the rights to a story he heard that Trump was the father of a child born to one of his former employees at Trump World Tower.But after paying for the scoop, the Enquirer opted against running the story.

Sajudin, a doorman at Trump World Towers in New York City, reportedly signed the deal in November 2015. In addition to the money he received for signing over the rights to the story “in perpetuity,” the contract subjected him to a $1 million penalty if he told anyone about the rumor or the terms of his deal with the Enquirer. The company allegedly released Sajudin from the deal after Trump’s election.

According to Dylan Howard, Chief Content Officer at American Media Inc (AMI) -- the Enquirer’s parent company -- the story was dropped because it could not be proved true.

According to the AP, however, sources told them the motivation behind quashing the story may have been more nefarious:

The Enquirer staffers, all with years of experience negotiating source contracts, said the abrupt end to reporting combined with a binding, seven-figure penalty to stop the tipster from talking to anyone led them to conclude that this was a so-called “catch and kill” — a tabloid practice in which a publication pays for a story to never run, either as a favor to the celebrity subject of the tip or as leverage over that person.

Comments